CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Bloggen van wie?

Blogjes van Sabine Hoogkamer, een beginnende quiltster. De berichtjes op deze blog zal inhoudelijk gaan over quilten en mijn dagelijkse "uitdagingen" en avonturen ;-)
ECHTGENOTE van Erwin, MOEDER van een 4 jarige DOCHTER Emma, VERZORGSTER van HOND Spike, POES Ginny, KONIJN Huppel en een prachtige VOLIERE. Momenteel werkzoekende in de omgeving van Hillegom.

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat of een "volger" wilt worden. Maar hé.... alles vrijblijvend hoor.

donderdag 26 januari 2012

Gefreubeld

Zo, he he, even zitten, met een boterhammetje.

Heb hard gewerkt in huis vandaag, (Ja Els, écht waar ;-)

Er stond eerst nog een flinke afwas van gister op me te wachten dus die moest eerst maar eens weggewerkt worden. Wat zeg je? Geen afwasmachine?  Nee, klopt. Wij wonen in een oud huurhuisje, gebouwd eind jaren 50, de keuken is enorm klein, eigenlijk zelfs te klein om met z'n tweeën brood klaar te maken. Dus ruimte voor een vaatwasser is er al helemaal niet, ook dát gaat hier allemaal met de hand :-)
Daarna de douche een flinke boenbuurt gegeven, die nog een stuk kleiner is dan de keuken. Nadeel is alleen dat bv haarlak nevel werkelijk overal terecht komt, en dus erg snel vervuild. Daar heb ik me maar even flink op uitgeleefd.... aangezien schoonmaken mijn grootste hobby is :-s.

De volière heeft ook weer vers water gekregen en ze waren ook door hun zaadjes heen.
Aangezien het nu eindelijk droog werd ook meteen Spike maar even een blokje meegenomen.
Arm beest, hij loopt nog zo te hinkepinken. Ik vind het zo lastig wanneer wij moeten bepalen dat het wel goed is geweest voor hem. Spike is 12,5 jaar oud, doof, blind, werkelijk overal allergisch voor waardoor hij speciaal voer heeft en hele vervelende medicijnen moet slikken, en nu heeft hij ook nog eens zijn poot verstuikt. Maar ja moet je nu toch zien.....



even kroelen met de poes.


Hij is nog steeds ontzettend blij om ons te ruiken, hij heeft een prachtige staart die dan vrolijk heen en weer word gezwaaid. Hij eet goed en drinkt goed, op zijn manier wil hij zelfs nog wel eens speels zijn.

Mij man had dit gedichtje over hem geschreven:


Hond Spike wordt al oud, hij is doof en bijna blind
Met zijn kwispelturige karakter snuffelt hij zijn weg
Hij blijft een trouwe goedzak en lieve vrind

Soms halen we hem van de salontafel, wat een pech!
...
Als hij daar met z'n vier pootjes op staat
Waar hij hoopte op de bank te springen
Zie je hem verbaasd de tafel bedwingen

Het zal niet lang meer duren voor hij ons echt verlaat
Tot die tijd ben ik zijn oren en zijn ogen
Ja, eigenlijk zijn blindegeleide baasje,
Die hem na een regenbui af zal drogen
En hem niet tegen een lantarenpaal laat lopen
En dat is een heel gedoe, want hij is eigenwijs
Voor je het weet is het weer prijs



Nu even over andere zaken..... FREUBELAVOND!!!
Het was weer ontzettend gezellig, hebben heerlijk gekletst over van alles en nog wat. Dus we zijn weer helemaal bij. Maar we hebben natuurlijk ook gefreubeld. Carla is aangestoken door het huisjes virus dus was daar lekker mee bezig.



Ze zijn eigenlijk wel ontzettend leuk, eh rijmt op jeuk.....
Nee ga er (nog) niet aan beginnen, heb zelf nog zoveel leuke projecten lopen.
Els is bezig met een heuse Tilda beer. Zo'n schattig popje en een ontzettend lief snoetje.
Het was alleen even puzzelen om dat oogje goed te krijgen (Frans knoopje) maar wij laten ons niet zómaar uit het veld slaan. Beer heeft nu een mooi oogje :-)

Eh...beer? waar dan? Hieronder..


Beertje voelt zich nog wel een beetje naakt (is tie natuurlijk ook). Maar over zijn kleertjes wordt al hard nagedacht.


Mijn freubelvriendinnen en tevens ex-collega's. Links Carla en rechts Els.

Morgenavond gaan we naar de theater groep Kek en Co. Moet enorm komisch zijn.....
En volgende week zondag gaan we met zijn drie'tjes naar de Quiltbeurs. Gezellig, heb er zin an.
Zo nu nog even de stofzuiger door de tent heen slingeren, en dan een sprintje trekken naar school om Emma op te halen.


Fijne dag allemaal. :-). 

ps. nog even een aanvulling. Ik had al eens eerder gemeld dat ik GEK ben van Engelse kostum drama's. Guess what....... deze is in de aanbieding bij Bol.com voor € 12,99 de complete serie, pakweg 460 minuten Whieeeeeeeehoeeee . Deze mis ik nog in mijn collectie. Als ik hem vanavond bestel hoef ik ook geen verzendkosten te betalen. 'K heb hem al in mijn verlangenslijstje staan nu alleen DH nog lief aankijken *grinnik*.

Scheet......... Pleaaaaaaaaaaaase *blink* *wink*.

1 reacties:

yvon

Ook hier (nog) een vaatwasser en alles met het handje. Maar eigenlijk gaat dat best snel dus alhoewel ik er binnenkort en krijg.... Het kan best zijn dat ik nog veel met het "handje" blijf doen.
En dan Spike.... Och wat een aandoenlijk foto van Spike..... Ze zijn zo vertederend als ze zo oud zijn. Doet me denken aan onze labrador Doerak. Ook zo'n grijze snuit. Tja... helaas moeten we van huisdieren altijd te snel afscheid nemen. En het gedicht is ook zo mooi. Dan even over je quilterige dingen. Mooi!!!!!!!